Навіщо потрібна диспетчеризація?

  Для замовника є два шляхи вирішення поставленого завдання – побудувати об'єкт дешево або побудувати та експлуатувати його ефективно.


  У першому випадку закуповується та встановлюється функціональне обладнання, сучасне і потужне. Усе працює і справляється із покладеними завданнями на 100%. Є розгорнута інженерна служба, яка стежить, обслуговує, проводить ремонти у кожній із систем окремо, наприклад, вентиляційники, енергетики, теплопостачальники, служба газо- і водозабезпечення та інші. Роботи багато і вона постійно необхідна.


  У другому випадку перелік обладнання трохи довший, додано витрати на диспетчеризацію і вся автоматика для керування пристроями адаптована для спільної роботи із системою диспетчеризації.


  Також у другому випадку всі виконавчі вузли та агрегати працюють під безперервним контролем і з суворим автоматичним моніторингом станів всіх систем. А для його обслуговування необхідно мати тільки фахівців – диспетчерів. Система диспетчеризації здійснює постійний моніторинг стану інженерних або технологічних процесів і миттєво реагує на невідповідність заданим програмою параметрам. Час виконання експлуатаційних, профілактичних, ремонтних або аварійних робіт, а головне – витрати на утримання обслуговуючого персоналу – суттєво скорочуються.


  Це проста схема, а якщо є багаторівневі схеми роботи великих підприємств або промислових гігантів? Адже вимоги до ефективної роботи всіх систем дедалі більше посилюються, а надійність організації функціонування всіх систем стає завданням стратегічним.


  Тому постійно шукають шляхи економії трудових та енергетичних ресурсів, і використання систем диспетчеризації дозволяє домогтися економії за наступними напрямами:

 

Оперативність реагування

  Оперативний моніторинг роботи всіх систем дозволяє зменшити час на реагування та організацію взаємодії всіх експлуатаційних служб під час аварійних ситуацій або термінових ремонтів, за рахунок чого скорочується час простою обладнання.

 

Автоматизація процесів

  Автоматичне реагування на роботу систем значно знижує витрати енергоносіїв у разі усунення зайвих навантажень з опалювального, вентиляційного або іншого обладнання – кондиціонерів або фанкойлів, чилерів або котлів та ін.

 

Контроль сервісного обслуговування

  Ведення суворого автоматизованого контролю за дотриманням технологічних процесів –  регламентуються та проводяться чітко за графіком профілактичні та ремонтні роботи, забезпечується надійна та безперебійна робота обладнання, документуються стани та результати робіт.

 

Моніторинг технологічних процесів

  Стеження за протіканням технологічних процесів, документування показників роботи інженерних систем для відстеження їх станів.

 

Економія енергоресурсів

  Збір оперативної інформації та її облік за витратами енергоресурсів, що дозволяє зробити корекцію у роботі обладнання для зменшення витрат енергоносіїв.

 

Аналіз технологічного стану систем

  Планування та організація регламентних робіт на основі моніторингу стану інженерних систем або технологічних процесів дозволяє знизити простої та мінімізувати збитки.


  У результаті впровадження диспетчеризації на підприємстві або для експлуатації складних інженерних систем або процесів замовник отримує беззаперечні переваги:

 

  • знижуються експлуатаційні витрати, скорочуються витрати на утримання обслуговуючого персоналу;
  • економляться енергоресурси, обираються оптимальні режими експлуатації інженерних мереж;
  • знижується ризик аварій та простою обладнання;
  • подовжується термін експлуатації обладнання за рахунок своєчасного проведення обслуговування та вибору допустимих режимів роботи тощо.

 

Введення в експлуатацію

  Введення в експлуатацію будівельного об'єкта, підприємства або невеликого будинку у наш час вимагає обов'язкової організації сучасного диспетчерського контролю. Ця система, яка швидко окупається, за короткий термін доведе свою ефективність і з урахуванням подальшої перспективи зростання вартості енергоносіїв стає необхідною.