Диспетчеризація – це...
Диспетчеризація (від англійського «dispatch» – швидко виконувати) – це процес постійного оперативного контролю станів об'єктів диспетчеризації, що проводиться з єдиного центру, і здійснення автоматичного дистанційного керування цими об'єктами за допомогою передачі та обміну інформацією між центром керування та об'єктами диспетчеризації.
Диспетчеризація інженерних систем дозволяє домогтися економії за багатьма пунктами. Перелік таких пунктів Ви можете дізнатися тут.
Що таке диспетчеризація?
Завдання диспетчеризації доводиться вирішувати у процесі організації будь-якого бодай трохи складного об'єкта або системи. Наприклад, під час організації роботи служб, що обслуговують комерційну нерухомість. Як організувати і пов'язати в єдиний диспетчерський пункт надходження даних про роботу системи вентиляції та кондиціювання торгового комплексу, про роботу системи водопостачання, теплопостачання, електропостачання та освітлення? Також потрібно мати свіжу інформацію про роботу систем відеоспостереження та охорони, про стан пожежної сигналізації.
Автоматизований збір інформації та обробка даних про роботу всіх систем великого супермаркету чи торгового центру життєво необхідний. Лише за таких умов можна швидко реагувати на зміни або збої у роботі будь-якої із систем, усувати можливі неполадки та забезпечувати ефективну роботу комплексу.
Дізнатися вартість повного комплексу послуг із диспетчеризації можна, заповнивши заявку тут.
Для роботи промислового підприємства існують цілі каскади диспетчерських служб: від локальних, що контролюють ділянку виробництва, до центральних, що охоплюють усі служби підприємства та всі ділянки виробництва. Єдина автоматизована система керування, що ґрунтується на диспетчеризації всіх технологічних процесів, проєктується в наш час для будь-якого виробництва, будь-якої спеціалізації. Вона охоплює і технологічні процеси, і роботу систем життєзабезпечення підприємства – енергопостачання, вентиляцію, тепло- і водопостачання, газопостачання та ін. Процес диспетчеризації – автоматичної обробки даних, що надходять, і формування необхідних оперативних керуючих команд – повинен оптимізувати роботу всіх інженерних та технологічних систем.
Прогрес розвитку диспетчеризації
Із кожним днем рівень автоматизації збору та обробки даних вдосконалюється, адже будь-яке виробництво або комерційний об'єкт повинні працювати більш ефективно, надійно та з меншими енерговитратами. Велике значення має і те, які трудові ресурси необхідно задіяти для диспетчерського контролю. Тому більш досконале обладнання, хоча і вимагає кваліфікованого обслуговування, але скорочує кількість людей, необхідних для виконання диспетчерських функцій.
Уніфікуються функціональні модулі та засоби передачі даних, контролери і датчики контролю, програмні продукти, стають більш віддаленими центри диспетчерського контролю. Для передачі даних із локальних систем на диспетчерські пункти використовуються GPRS-мережа, інтернет або радіоканали. Усі дані поступають на центральний комп'ютер зі спеціально налаштованим програмним забезпеченням, наочним інтерфейсом, що дозволяє безперервно відстежувати стан усіх систем та аналізувати дані, надавати їх черговому оператору в текстовому або графічному вигляді на екрані ПК. Отже, можна переконатися, що завдання та засоби організації диспетчеризації, що виконуються для функціонування або виробничого процесу, або роботи інженерних систем, або галузей промисловості, зазнали колосальних змін. Тепер для організації диспетчеризації необхідно задіяти набагато менше трудових ресурсів, а якість виконання диспетчерських функцій стала набагато вищою.
Кейси із реалізації диспетчеризації компанією Atmic:
1. Диспетчеризація вентиляції автоцентру «УкрАвто», м. Київ.
2. Диспетчеризація офісу компанії «Terrasoft», м. Київ.